lørdag den 2. april 2011

LONDON UPDATE #2#

I kølvandet på den længe ventede afklaring i forhold til BBC, har jeg/vi lige skulle samle mig/os om London igen. Pludselig var der mange tanker på København og Tyrolsgade, nu hvor man vidste at det alligevel var der at man skal bo fremover. Og altså ikke London. Jeg savner selvfølgelig København, lejligheden og alt det der er nemmere - Metro, Rema 1000 på hjørnet, min cykel osv. Dette fjernede lidt af ens fokus og engagement i London.
(Måske handler denne London-dovenskab også om maveforgiftningen og dehydreringen?)
MEN det er heldigvis tilbage med fuld styrke!
I dag har jeg haft en skøn dag i byen. Det er lørdag, som i virkeligheden burde gøre London forfærdelig, men der er nu også nogle fordele ved weekenden. Der er lige skruet 10% op for bylivet. Gøglere, tryllekunstnere, gadeklovne, trubadurer, gadekunstnere, musikere og andre fjolser fylder på gågaderne og fortovet og giver en rigtig hyggelig, og også lidt småirriterende stemning. Store vaffelis, coffees-to-go, solbriller og t-shirts overalt. De smarte businessmen har smidt blazeren og er nu kun i skjorte (OG busker!).

Jeg gik en tur på Piccadilly. Det er en utrolig smuk og ret fancy gade, med delitake forretninger, madbutikker mv. - Lidt i samme klasse som Vestlondon, så bare placeret meget centralt.
Der er smukke arkader bestående af små butikker med vintage smykker, håndlavede sko, Rolex, silketørklæder, store hatte, lædertasker, cashmereprodukter og en vaske ægte skopudser.
Jeg stødte sidenhen på denne lækkerbisken; Fortnum & Mason.
Mad, vin, the, chokolade mv. i det skønneste omgivelser og bedste kvalitet. OG det bedste - salgassistenterne bærer bowlerhat. Jeg er vild med det - SÅ er det rigtig London. 


Jeg havde glemt mit kamera (!!!&%X#"!!), så he er lidt billeder fundet på nettet.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar