søndag den 17. april 2011

HJEMTUR

Ting udviklede sig anderledes, end håbet.
Phoebes hus var (uventet) pludselig fyldt med familie, og derfor ikke havde plads til mig mere - så intet sted at bo.
Efter laaaahaaang tids tænken, (overvejelse af muligheder, tænken frem og tilbage, venden og drejen) hvor jeg stadig ikke havde fundet en løsning, et sted at bo, et sted hvor mor/søster kunne bo, lave mad og leve, - besluttede jeg at tage hjem.
Jeg var sur, træt, skuffet og udmattet, så at komme hjem syntes at være det eneste der skulle ske nu.

Jeg købte en billig kuffert i Catford, en flybillet med to x indtjekket bagage og gik ellers igang med at samle alle de ting og sager to mennesker for spredt ud over et helt hus på små tre måneder.
Det lykkedes mig at få plads til alt (med undtagelse af nogle bøger, blade og film) og onsdag formiddag efter en nat med forfærdelig nervøs og dårlig søvn, væltede jeg med 2 x 20 kg plus en håndbagage på MINDST 10 kg ned imod stationen.
Mine arme var ved at falde af (jeg bar næsten min egen kropsvægt??!!!? som en anden myrer!!) og jeg måtte med 10 meters mellemrum placere håndbagagen først på den ene kuffert, derefter på den anden, og tilbage igen. Igen og igen og igen.
Jeg kom endelig til toget, hvor det næste problem opstod; "please mind the gat between the train and the platform". Skridtet fra paronen til toget er ubarmhjertig, men heldigvis har jeg set ligeså hjælpeløs ud, som jeg følte mig, for på ingen tid var der tre brædskuldrede mænd til undsætning og VUPTI var al min bagage i toget. (at jeg så skulle ud, op i det næste tog og ud igen, gjorde at mange brædskuldrede mænd kom i arbejde dén dag!).

Jeg landede i Kastrup og blev modtaget af svigerfar-Preben der kørte en MEGET træt, afkræftet og udmattet mig til det lille hus i Hvidovre, hvor Bente havde spagetti med kødsovs og pæretærte klar. Den bedst mulige velkomst jeg kunne få.
- Nu bor jeg/vi hos Bjørn indtil videre - Tyrolsgade er jo stadig udlejet.

Jeg savner London helt vildt - den smukke by, søde mennesker, sproget, mænd i suites, billige øl, sommer, mangefolkeligheden, størrelsen, Frozen Yougurt, stemningen, duftene, musikken, vennerne (!!), mulighederne og oplevelserne.
HELDIGVIS skal jeg tilbage nogle dage i maj med Augusta, Ida og Sebastian, så der kommer garanteret en smule nyt på Bloggen hér alligevel.

Det er hyggeligt at være hjemme, at se venner og familie igen, men jeg var SLET ikke færdig med London igen, så jeg glæder mig til at vende tilbage igen og igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar